Marka bir işletme, bir şirket ya da kurum için her yerde algılanmanın en temel hususudur. Bir marka içinde hem kontrol edebileceğiniz hem de kontrol edemeyeceğiniz izlenimler bulundurur. Marka bir tutarlılık oluşturur. Algılanma biçimini etkileyen isimler, logolar, renkler, yazı tipleri, sesler ve diğer detayları marka oluşumunun parçalarıdır.
Markanızı her alanda genişletirken, faaliyetlerinizi yürütürken aynı tutarlılığı marka oluşum aşamaları hususta da devam ettirmelisiniz. Bunun için her aşamayı özenle planlamalısınız.
Adım Adım Marka Oluşum Aşamaları
Marka oluşum aşamaları en temel olarak yedi basamakta sıralayabiliriz. Bunları şöyle detaylandırabiliriz:
İlk olarak hedef kitle ve rakip araştırması yapılmalıdır. Müşterilerin nelere ilgi duydukları, neleri araştırdıkları, beğendikleri tercih ettikleri analiz edilmelidir.
Markanızın odağı ve kişiliği belirlenmelidir. Konumlandırma ifadenizin ne olduğu, markanızın hangi kelimelerle ilişkilendirileceği, hangi metaforlar ya da kavramlarla tanımlanacağı detaylandırılmalıdır.
Üçüncü olarak işleme adı seçilmelidir. İşletme adı markanın kişiliğini, eylemlerini, itibarını simgelemekte, pazarda ismine anlam vermektedir.
Dördüncü olarak slogan oluşturulmalıdır. Web sitesinde, kartvizitlerde, sosyal medyada ve diğer alanlarda kullanılabilecek bir slogan meydana getirilmelidir.
Markanın görünümünü sağlayacak renkler ve yazı tipleri seçilmelidir.
Logo tasarlanmalıdır.
Marka, işletme geneline uygulanmalıdır.
Kaliteli Marka Oluşum Hizmeti
Marka oluşum aşamaları başlıca yukardaki gibi olsa da işletme büyüdükçe marka da geliştirilmelidir. Uzman firmamız bu alanda beklentilerin üzerinde sonuçlar ortaya çıkarmakta, sektöre özel çözümler geliştirmektedir.