Logo tasarımı tüm dünyada ticaretin olmazsa olmazıdır. Güçlü rekabet ortamında kısa ve uzun vadede sizi farklı kılacak, farkındalık oluşturacak, bilinirliğinizi ve tanınırlığınızı sağlayacak en temel etmenlerden birisi logodur. Bu nedenle ayırt edilebilir, akılda kalıcı, algıda seçicilik oluşturacak bir logoya ihtiyaç vardır.
Logoyu en basit şekliyle bir şirket ya da kişisel oluşumun imajını, özelliklerini görsel olarak yansıtan çalışma olarak tanımlayabiliriz. Okuryazarlığın artmasıyla birlikte logo tasarımları evrim geçirmiş, çağın olanaklarına ve şartlarına göre şekillenmektedir.
Logo Tasarımının Önemi
Logo tasarımı farklı renklerden, çizgilerden, yazı karakterlerinden ve sembollerde oluşur ve bütün bunlar bir bütün oluşturarak kurumsal kimliği yansıtır. Kurumsal kimlik bir şirketin imajını, yapısını ve özelliklerini temsil eder. Logo kurumsal kimliğin bir parçası olup kurum imajından etkiler ve izler taşımalıdır. Tasarımda temel amaç, hedef kitlenin ilgili markayla özdeşleşmesini, markanın zihinlerde yer edinmesini sağlamaktır.
Logo Tasarımı bir markanın hedef kitlesine ilettiği en önemli ve ilk mesaj olduğu için özellikleri profesyonelce tasarlanmalıdır. Pazarda rekabet gücünü arttıracak detaylar barındırmalıdır. Mutlaka şirketin kurumsal imajına uygun olmalıdır.
Logo Tasarımı Nasıl Olmalı?
Logo tasarımı öncesinde şirket yapısı detaylı analiz edilmeli, ihtiyaçlar ve beklentiler netleştirilmelidir. Kreatif özellikler taşımalı, markanın imajını zedeleyecek dokunuşlardan kaçınılmalıdır. Ayrıca özgün olmalı, farklı alanlarda kullanılabilmelidir. Firmamız uzan personeliyle kursuz çalışmalara imza atmakta, beklentileri fazlasıyla karşılamaktadır.